zondag 14 februari 2010

Luchtdicht, luchtdichter...

Vandaag in de trein weer een aantal nieuwe korte tekstjes geschreven, voor de verandering weer eens in het Nederlands.


Liefd'En Digital

Je bent zo mooi, zo helder stralend,
Textuur en kleur breng jij in beeld.
Jouw nabijheid is bepalend,
Als je gaat, raak ik verveeld.
’s Nachts kan ik je gewoon niet missen,
Zonder jou is het zo saai.
Niets te zien, ik moet slechts gissen,
Naar de locatie van m’n opblaashaai.
Jij bent de liefde van veel mannen,
Zelfs vrouwen slepen je met zich mee,
Zonder jou geen geheime plannen,
‘k heb je lief, mijn LED!






Visionairen

Vroeger dacht men altijd “De aarde? Die is plat!
En als je bij de rand komt? Dan stort je in een gat!”
Totdat ene Columbus het tegendeel bewees,
En de wereld van de zeevaart hem in de hemel prees.

Vroeger dacht men altijd “De zon? Die draait om ons!”
Tot Copernicus langskwam, die ’t net iets anders vond.
De aard’ die rond de zon draait, dat was wat hij bewees,
Maar helaas, de paus kreeg voor hem toch wel wat vrees.

Vroeger dacht men nooit eens “Wat hoog is, komt omlaag.”
Totdat Newton het licht zag, in zijn appelgaard.
Een appel brak zijn schedel, maar in het hospitaal,
Dacht hij “Die pijn deed mij het licht zien. F is m maal a!”

De grote visionairen, die dachten me wat af!
De mensen waren sceptisch, en vonden het maar maf.
Maar gelijk kregen ze later, helaas vaak na hun dood.
Hoewel ze ‘m vaak bedachten, misten ze toch hun boot!!




Alle teksten copyright Halbe Mulder, 2010

Geen opmerkingen:

LUCHTDICHT gebundeld!

Alweer een tijdje terug is een groot aantal van mijn teksten samengevoegd tot een klein boekje, getiteld "Technisch Dichten voor beginners". Mocht u geinteresseerd zijn in een exemplaar hiervan, neem dan contact met mij op via het "contact"-knopje aan de rechterkant.