maandag 14 maart 2011

LUCHTDICHT: AARDig

Gisteravond mezelf ertoe gezet om weer eens wat te schrijven. Zodoende het volgende stukje, met een serieuze ondertoon, maar moet vooral licht gelezen worden.

AARDig

Naar hemel nummer zeven zweven,
Dat is niet aan mij gegeven,
Eenzaam ga ik door het leven,
Opnieuw, iedere dag,
Mag ik mij weer aan klagen wagen,
Zeuren, zeveren ende zagen,
Over meiden die mij niet belagen,
Doe ik toch mijn beklag.

Wat zou ik graag een grootheid wezen,
Over mijzelf in bladen lezen,
Slechts anonimiteit te vrezen,
Droom ik af en toe,
Over een mooie carrière,
Een vrouw met mooie derrière,
Financiën geen barrière,
Voor wat ik wil en doe.

Maar ach, ik blijf een simpele jongen,
Niet aan realiteit ontwrongen,
Mijn leven is nog niet voldongen,
Geschiedenis een feit,
Maar wat de toekomst nog zal brengen,
Waarin ik mij nog zal gaan mengen,
Hoeveel potentieel zal verlengen,
Dat leert alleen de tijd…

Copyright Halbe Mulder, 2011

Geen opmerkingen:

LUCHTDICHT gebundeld!

Alweer een tijdje terug is een groot aantal van mijn teksten samengevoegd tot een klein boekje, getiteld "Technisch Dichten voor beginners". Mocht u geinteresseerd zijn in een exemplaar hiervan, neem dan contact met mij op via het "contact"-knopje aan de rechterkant.