donderdag 31 oktober 2013

LUCHTDICHT: Hekgolf

Soms wordt je opeens geconfronteerd met iets wat je zelf al lang vrijwel was vergeten, maar opeens weer op je pad komt.

Hekgolf

Soms open ik een map van vroeger, om te zien hoe het toen was,
Hoe ik speelde, hoe ik leerde, wat ik meedroeg in mijn tas.
Hoe ik lachte, hoe ik huilde, hoe ik de wereld toen bekeek,
Dat verandert, snel of langzaam, ieder jaar en elke week.

Wat gedaan is is verleden, kan niet worden teruggedraaid.
Het effect wellicht versleten, maar nooit helemaal verwaaid.

Soms open ik een map van vroeger, om te kijken hoe ik keek,
Hoe ik iets analyseerde, toen ervaren, nu een leek.
Hoe ik omging met de zaken, waar ik nu niet mee om kan gaan,
Dat ik blijkbaar, in ’t verleden, wel voor mijzelf durfde te staan.

Wat gedaan is is verleden, kan niet worden teruggedraaid.
Het effect wellicht versleten, maar nooit helemaal verwaaid.

Soms open ik een map van vroeger, om te lezen wat ik schreef,
Hoe ik iemand botweg toeschreef, iets waarvan ik nu plots beef.
Hoe ik blijkbaar kon negeren, dat wat overduidelijk was,
Dat dat wat ik ooit gedaan heb, misschien uitkomt boven ’t gras…

Copyright 2013, Halbe Mulder

Geen opmerkingen:

LUCHTDICHT gebundeld!

Alweer een tijdje terug is een groot aantal van mijn teksten samengevoegd tot een klein boekje, getiteld "Technisch Dichten voor beginners". Mocht u geinteresseerd zijn in een exemplaar hiervan, neem dan contact met mij op via het "contact"-knopje aan de rechterkant.