zondag 24 mei 2009

LUCHTDICHT: Treinvacy

Voor de verandering weer eens een Nederlands gedichtje.

Treinvacy

Gesprekken, woorden, zinnen om me heen.
Vang alles op, maar volg er toch geen een.
Flarden drijven, zinnen blijven hangen in mijn brein.
Gaat het mij aan? Staat het mij aan? Wat zou hun mening zijn?
Een treincoupe is leerzaam voor het karakter van de mens:
Open of gesloten, liever BMW of Benz?
Drums of toch viool, subtiel of zeer direct?
Is hij/zij erg verlegen, of toch juist goed gebekt?
Iedereen zeurt in deze tijd over zijn privacy,
Maar in een treingesprek geeft men dan toch veel bloot over wie
Of wat voor persoon je bent.
Na 3 uur in een treincoupe weet je meer dan de gemiddelde CIA-agent…


Copyright 2009, Halbe Mulder

Geen opmerkingen:

LUCHTDICHT gebundeld!

Alweer een tijdje terug is een groot aantal van mijn teksten samengevoegd tot een klein boekje, getiteld "Technisch Dichten voor beginners". Mocht u geinteresseerd zijn in een exemplaar hiervan, neem dan contact met mij op via het "contact"-knopje aan de rechterkant.