donderdag 6 januari 2011

LUCHTDICHT: Effectzieliteit

Een uiting van de buiigheid van het menselijk karakter, beinvloed door kleine geberutenissen als een steen door kleine druppels water.


Effectzieliteit

Ik weet
Ik voel het
Ik ben wat ik doe
Elke daad slijt in mijn ziel.
Ik moest het
Vermoeden
’t is zo logisch als wat
Ik bouw op en ik verniel

Tijd slijt, vergetelheid, of is dat toch maar schijn?
De tijd vormt in haar eigen tijd, effect heeft elke pijn!

De druk
Steeds hoger
Hij stijgt almaar door
De Pa/s is plus
De spanning
Onhoudbaar,
’t loopt de spuigaten uit,
Licht ontvlambaar uit een bus…

Explosie,
Zo heftig,
En toch maar zo kort,
Dus het is snel weer voorbij…
Maar toch,
De gaten
Zal je blijven zien,
Onafhankelijk van de tijd

Copyright 2010, Halbe Mulder

Geen opmerkingen:

LUCHTDICHT gebundeld!

Alweer een tijdje terug is een groot aantal van mijn teksten samengevoegd tot een klein boekje, getiteld "Technisch Dichten voor beginners". Mocht u geinteresseerd zijn in een exemplaar hiervan, neem dan contact met mij op via het "contact"-knopje aan de rechterkant.