donderdag 20 november 2014

LUCHTDICHT: Dubbele Dactyli II

Hierbij nog enkele ollekebollekes, dubbele dactyli met een slotrijm,
de zesde regel met halfdozijnssyllabels, blijft bij mij hangen, gedichten als lijm...

Spoorbouwonkundige



Boemeltje, dat is weer
Een spoorstaafovergang
Die langs mijn achterwerk
mij flink opschudt.


Ze zijn de bron van het
"kedengkedeng"-gezang,
Sluiten niet aan ook al
Zijn ze gestut...


 Eindpunt




"stop dan toch" zo riep de
Doodsbange machinist
Vlak voor hij krachtig
Ruw tot stilstand kwam.


Al zijn wanhopige
Noodstopmaatregelen
Voorkwamen niet
Een luid klinkend "Klabamm!"



Gezamelijk eenzaam zijn



"Samen in eenzaamheid"
Stond op het tegeltje,
Prominent hangende
Boven de bar


Rijkelijk vloeide het
Gevoelsverdrinkende
Gerstenat aan ieder
Niet in de war


Copyright Halbe Mulder, 2014

Geen opmerkingen:

LUCHTDICHT gebundeld!

Alweer een tijdje terug is een groot aantal van mijn teksten samengevoegd tot een klein boekje, getiteld "Technisch Dichten voor beginners". Mocht u geinteresseerd zijn in een exemplaar hiervan, neem dan contact met mij op via het "contact"-knopje aan de rechterkant.