zondag 16 november 2014

LUCHTDICHT: Zeslettergrepigheid

Na de aanschaf van een handzame bundel vol Jongste Ontdekkingen van Drs. P, ben ik geneigd geweest ook mijzelf eens te wagen aan de rijmversvorm "Ollekebolleke". Zoals de Drs. in zijn zelfbeschrijvende gedicht in deze dubbele dactylus al stelt: "moeilijk te maken maar wat een genot!"

Hier mijn twee korte knutsels:

Waterstraal, waterstraal,
broodnodig schoonmaakwerk,
druppel voor druppel
valt vuil van mij af.

In het privé van mijn
niet-claustrofobische
douchecabine is dat
voor mij echt geen straf.



Druppeltje valt uit het
hemelse wittige
Daarna een ander,
gevolgd door nog meer.

Spatten uiteen op mijn
slaapkamerraamkozijn
minuut na minuut, tja,
dat noemt men het weer…

Copyright Halbe Mulder, 2014

1 opmerking:

Unknown zei

Wauw!Zie het helemaal voor me en voel met je mee!

LUCHTDICHT gebundeld!

Alweer een tijdje terug is een groot aantal van mijn teksten samengevoegd tot een klein boekje, getiteld "Technisch Dichten voor beginners". Mocht u geinteresseerd zijn in een exemplaar hiervan, neem dan contact met mij op via het "contact"-knopje aan de rechterkant.