maandag 27 oktober 2008

Blogstart en tentamens: deel 1

Beste bezoeker,
Sinds vandaag behoor ik tot de groeiende groep mensen met een eigen weblog. Dit weblog is (voorlopig) bedoeld om de activiteiten van een zekere Halbe Mulder tijdens zijn studie Aerospace Engineering in Delft bij te houden, en eventuele leuke, grappige, wetenswaardige of eventueel zelfs spectaculaire dingen met u te delen.


Over de schrijver
Ik ben Halbe Mulder, op dit moment 18 jaar, en bezig aan mijn eerste jaar van de studie Aerospace Engineering aan de TU Delft. Ik kom van origine uit Drachten, de op 1 na grootste plaats van Friesland.
Naast mijn fascinatie voor alles wat vliegt, ben ik zeer geinteresseerd in theatertechniek (door sommigen denigrerend "lampjes en knopjes" genoemd). Ook drum ik al ruim 9 jaar, en schrijf ik af en toe songteksten en gedichten.


Tentamens: Deel 1
Vandaag, 27 oktober 2008, is zo'n dag die ik niet snel zal vergeten. Het was namelijk de dag dat ik mijn eerste tentamen had, voor mijn favoriete vak statica, en uit het feit dat ik mijn dagplanning nu drastisch wil gaan omgooien kunt u wel afleiden hoe dit tentamen verliep...
Over Statica:
Statica is een onderdeel van het pakket natuurkunde dat elke student aan de TU krijgt, ongeacht zijn of haar studierichting. Officieel verwoord is het de leer van lichamen in evenwicht. Inhoudelijk betekend dit een heleboel krachten en momenten uitrekenen, en vakwerken doorrekenen.
Het volgende item in deze tentamenweek word een toets voor analyse, een onderdeel van Calculus (wiskunde). Dit is iets minder kritiek, aangezien dit geen echt tentamen is maar een bonustoets voor het tentamen aan het einde van dit semester.

Geen opmerkingen:

LUCHTDICHT gebundeld!

Alweer een tijdje terug is een groot aantal van mijn teksten samengevoegd tot een klein boekje, getiteld "Technisch Dichten voor beginners". Mocht u geinteresseerd zijn in een exemplaar hiervan, neem dan contact met mij op via het "contact"-knopje aan de rechterkant.