zaterdag 31 januari 2009

Januari: samenvatting

Mijn maand
De maand Januari stond voor mij dit jaar vooral in het teken van tentamens (en natuurlijk nieuwjaar). Geen "gewone" colleges gehad, maar slechts 4 tentamens verspreid over 3 weken. Dit gaf mij extra veel tijd en inspiratie voor teksten en frustratie.
Als geweldige afsluiting van de maand kwam de Lambach draaidag van vandaag, onze eerste op het Aviodrome, die geweldig (en) gesmeerd verliep. Hoewel het koud en rustig was, is het toch een geweldige dag geworden!


Mijn blogs
  • Italian Summer Thoughts: Een gedichtje wat ik afgelopen zomer in Italie heb geschreven, kort maar krachtig.
  • Calculus Nightmare: Na een frustrerende poging tot studeren voor een calculus-tentamen, werkte dit heel goed om de frustratie van me af te schrijven.
  • 8 tot 4: Een bewerkte versie van "9 to 5" van Dolly Parton, gemaakt voor het afscheidscabaret van mijn middelbare school examenjaar.
  • Brief naar Wonderland?: Een boodschap voor een ieder die denkt dat deze voor hem/haar bestemd is.
  • Tentamens en situatie-update: Een "normaal" blog, hoofdzakelijk over de stand wat betreft de tentamens.
  • Vertalingen: Vertalingen van mijn hand van "Breathless" van The Corrs en "Copacabana" van Barry Manilow.
  • Gratis blauwe lucht: Mijn vertaling van het Nationaal Song Festival (2003) nummer "Blue Skies are for free" van Bert Heerink & Manou.
  • Aankondiging draaidag Lambach: Een aankondiging van de draaidag van vandaag. Op deze manier zal ik voortaan ook andere potentieel interessante activiteiten aan proberen te kondigen.



Werk in uitvoering
Zoekmachine
Deze maand heb ik een zoekmachine toegevoegd aan mijn blog. Tik simpelweg uw zoekterm in in het vak in de rechterkolom en nadat u op enter drukt, word er automatisch gezocht naar de term binnen mijn blog-posts.
Chicken Wings
Nadat ik zelf volledig verslingerd ben geraakt aan de Chicken Wings strips van Micheal en Stefan Strasser leek het me leuk om u ook hiervan te laten meegenieten door de nieuwste strip bovenaan mijn weblog te laten verschijnen. Iedere dinsdag een nieuwe lading van deze luchtvaart-gerelateerde humor.
Contact-knop
Het laatste nieuwtje van de maand is de contactknop in de rechter-zijbalk. Zodra u hierop klikt, verschijnt automatisch uw mail-programma en kunt u via e-mail met mij in contact komen. Voor algemene vragen, opmerkingen of commentaar wat u niet als blog-reactie kwijt kan/wil, is dit de aangewezen methode.

Geen opmerkingen:

LUCHTDICHT gebundeld!

Alweer een tijdje terug is een groot aantal van mijn teksten samengevoegd tot een klein boekje, getiteld "Technisch Dichten voor beginners". Mocht u geinteresseerd zijn in een exemplaar hiervan, neem dan contact met mij op via het "contact"-knopje aan de rechterkant.